Un mesaj subliminal este un mesaj sau un semnal creat astfel incat sa fie transmis sub limitele normale ale perceptiei. Pot exista mesaje subliminale audio cat si mesaje subliminale vizuale, acestea neputand fi remarcate de partea constienta a mintii, dar pot fi reperate si retinute in partea de inconstient.

De cele mai multe ori, acest tip de mesaj vizual este folosit in publicitate pentru a crea o familiaritate pentru noile produse, mesajul subliminal creand o preferinta pentru un anumit tip de produs abia scos pe piata.

Exista trei feluri de ambiguitate subliminala: in intelesul din text, in intelesul unei imagini si sub forma unor iluzii optice.Mesajele subliminale se regasesc si in foarte multe melodii si benzi audio. Sunt melodii care ascultate invers, de la capat spre inceput, transmit anumite mesaje.

Astfel, cu cat o persoana va fi expusa unor anumiti stimuli de mai multe ori, cu atat mai mult ea va ajunge sa aiba o preferinta pentru acei stimuli. Acest tip de stimuli pot fi reprezentati prin reclame, produse, locuri sau chiar oameni.