Vrei reclama vino la Plotter Design - Productie publicitara
Simulari si proiectare
Productie si instalare
Garantie si service

Etica in publicitate(II)

Etica presupune motivatie, motivatia determina o anumita maniera de actiune, iar variantele de comportament conduc la consecinte mai mult sau mai putin grave pentru persoanele aflate in interactiune. Firmele care pot fi numite etice prezinta anumite caracteristici:
1. Echilibru intre profit si etica
2. Valorile etice stau la baza comportamentului zilnic al actiunilor individuale
3. Sistem de sanctiuni care prevede penalizarea si corectarea actiunilor cu caracter neetic.
4. Prezinta un set de valori care presupune:
– tratarea celorlalti cu respect si cinste asa cum doresti si tu sa fii tratat;
– fabricarea si comercializarea produselor astfel incat sa fii multumit daca le folosesti tu;
– tratarea mediului inconjurator ca si cum ar fi proprietatea ta.

Etica trebuie sa insoteasca intregul proces de luare a deciziei in toate etapele sale. Relatia fundamentala asupra careia se concentreaza cea mai mare parte a problematicii eticii in afaceri este de fapt conflictul intre performantele economice ale organizatiei masurate in venituri, costuri, profituri sau datorii si performantele sale sociale, mult mai dificil de apreciat, reprezentate de obligatiile fata de angajati, clienti, creditori, furnizori, distribuitori sau publicul larg.